Wednesday, April 13, 2011

Jen tak

Jsem si teď uvědomila, že píšu příspěvky pouze z nějakých mých výletů a cest a nemám tu nic napsaného, jak tu "normálně" žiju, nebo lépe s předponama - užívám a přežívám. :-D
Vím, proč jsem sem dřív nic nepsala, protože by to bylo hrozně negativní, anebo ne, ale to bych lhala...Takže hodnotit nic nebudu, jenom pár postřehů, co se udály poslední dny.

Konečně tu začalo být teplo (i když v dubnu tu má taky ještě stále pršet, uvidíme příští týden, kdy pršet má), nicméně je tu hned veseleji, když už můžu ráno vyrazit v sandálech a odpoledne se vyvalit a usnout ve stínu před školou na trávě.
Taky jsem začala jezdit na "výlety" na kole. Snažím se každý den, ale to mi moc nevychází, záleží, kdy přijdu ze školy (když v 21h, tak už fakt nikam nejedu, protože sotva dojedu domů). Nicméně, když to vyjde, půjčím si městské kolo a jedu se projekt kolem řeky, hlavně na druhou stranu, než kde bydlíme. Moc lidí tam není, takže se značně zmenšuje šance, že někoho srazím. Můžu jezdit rychle a nezdržují mě semafory.
Škola: tenhle semestr mám 7 předmětů, ale jeden - španělština, moc nestíhám a ani mi to nevadí, protože mi profesorka moc nevyhovuje (hned první hodinu mi vyčetla, že v mé úrovni bych slovíčko špehovat opravdu měla znát!!). Ostatních 6 předmětů docela ujdou - od základů financí, přes geografii moře až po rozvoj venkova. Učitelé mají různé taktiky, jak studenty probrat. Třeba jedna učitelka hrozně křičí, takže je hodně nebezpečný, když se k vám přiblíží (případně něco kliká na vašem počítači, protože je to finanční excelová matika a něco prohlásí=zařve), ten den už na to ucho neslyšíte. Ještě má takovou vtipnou angličtinu - říká pořád open your "shit" místo sheet a give me "fuck" minute místo five minute. :)) Tak se tam bavíme. Jiná učitelka má zase taktiku probrat žáky takovým způsobem, že na nás pustí ledovou klimatizaci, aby se nám lépe přemýšlelo a mohli diskutovat. :-DDD Na jiném předmětu zas učitel už neví, jak má žáky uklidnit, protože neustále mluví - ten předmět trvá 120 minut a těch 120 minut tam opravdu sedíme...připadám si jako na střední či základce - každých 5 minut musí napomínat CELOU třídu, že mluví. Přitom říká podle mě zajímavé věci...Ovšem učitel na historii ekonomie, ten je úžasnej. Hrozně vzdělanej, učí jen tak pro zábavu. Někdy skončí hodinu dřív, že jde mluvit do televize - viz krize v severní Africe nebo v Portugalsku. S Ančou litujeme, že nemáme hodiny, o kterých bychom s ním jen diskutovali, co se děje ve světě. Tak ho pak o hodině otravujeme a ptáme se, ale mluví španělsky, abychom z toho aspoň tu půlku měly (my 2 s Ančou), protože v aj je to opravdu bída. No a poslední zmínka o škole a vyučujících - učitel na geografii moře je hrooozně charismatickej a zábavnej, tak tam chodím opravdu ráda. :)))

Příští týden bude Semana santa = Velikonoce. V Seville už se nacvičují průvody asi 2 měsíce, je to tu prej hodně přehnaný. Mně má zrovna přijet rodina, tak aspoň odjedeme z města. Doufám, že se nám povede vidět (aspoň z dálky) katedrálu, když ne, tak jí uvidí na fotkách. :-DD

Minulý týden jsem byla na koncertu klasické hudby v katedrále. Bylo úplně narváno, jsem musela stát 2h. Ale stálo to za to, krásně zahráli Requiem od Mozarta.

Včera se mě ptal učitel na doučování, jak se řekne česky hola, tak mu říkám, že ahoj. A on úplně vyjevenej, že to zní jako japonština, což mě opravdu rozesmálo.

Teď sedím v knihovně a až tohle dopíšu, začnu rýsovat něco do námořních map. :)))

áááá, se mi to nechce ukončovat, protože mi pak skončí pauza :))) a vám taky :)))

tak tedy...zvonec:) a ještě fotky

No comments: