Thursday, December 16, 2010

El Cascanuces


Ano ano, jako nemůžou být pravé Vánoce bez sněhu, tak pro mě bez Louskáčka. Mrzelo mě, že jsem v říjnu prošvihla koupit lístky na prosinec a nakonec se na něj do Národního letos nedostala, ale jak už jsem psala předminule, našla jsem v jednom kině za městem metropolitní přenosy. Balety jsou bohužel z nahrávky a ne přímé, jak se ukázalo minule, balet byl ze 70.let. Dnes jsem si polepšila a balet byl z roku 2007 (trochu jsem doufala jen v časový posun). Balet byl z Petěrburgu. Ruský balet je světoznámý a na pohádce Vánoc nejde přeci nic zkazit! Ano, jde. První polovinu se netancovalo (což se ani v Praze tolik netancuje a je to spíš herecká), nicméně kostýmy a masky a scéna byl jeden velkej hnus, nic příjemnýho, všechno přehnaný, z masek se staly zrůdy, který mě tam strašily 45 minut. Když jsem se konečně dočkala tance, tak to byly Vločky s vílou Vánoc nebo prostě hlavní vločkou, říkejme jí, jak chceme. Takhle nasraně nevypadám ani já, když jsem opravdu hodně naštvaná... no uznejte sami - http://www.youtube.com/watch?v=-W5uCAh0jvA a ten dětskej sbor, to mají být jako zombie? No prostě nevím...na písničku Dance of the Mirlitons tancují vosy? Co musím uznat, tak to byla modernější klasika, ale jenom 2 zvedačky? Velké závěry na zvedačku končily tím, že se ti dva objali? Cože? Pro mě za mě, ale objali se asi 50x...to ať si nechaj na doma jako...Chjo. :-D No prostě, Louskáček v ND nemá chybu (foto je z ND) a jak jsem posledně říkala, když tancoval ďábel, že jestli takhle vypadá peklo, tak do něj chci. :-DDD
No a tohle video jsem objevila před týdnem a od té doby ho viděla asi tak 100x (Anča už je ze mě na nervy a říká, ježiš, už zase posloucháš Harryho Pottera, aneb co dokáže zkazit Čajkovskýho!) - v hlavní roli britského baletu hraje Asiatka a je fakt hodně dobrá (aneb jak nás východ válcuje, nejlepší současná tanečnice flamenca je Japonka): http://www.youtube.com/watch?v=aTd2rjb0Mmg&feature=related jo a jestli se někdo dostane v tom koukání na 1:01 min, tak ty prvky jsem zkoušela včera u nás v obýváku (v pantoflích) a Anča se lekla, co se mi stalo. :-D

No a pro ty, co jim baletní videa ještě nestačila a rádi by viděli celý film, tak mám pro ně doporučení na duben, kdy má do českých kin přijít film Black swan v hlavní roli Natalie Portman a jako bude to opravdu stát za to (hehe a to se prej balet nikdy nedostane do filmovýho kurzu!) : http://www.youtube.com/watch?v=5jaI1XOB-bs a pro ty, komu už to stačilo, tak v té ukázce tolik tance není :-DDD

No comments: