Tuesday, October 10, 2017

Taneční srážka s realitou

Dnes velmi krátce…žádné cestovatelské zážitky. Jen historka do mého zlatého fondu aneb jak zvládat žít svůj vlastní život.

Před pár dny se mi ozvala kamarádka z bývalého tancování, jestli bych neměla prostor na záskok na jedné komerční akci, zadání znělo "charleston a triviální choreografie s židlí". Moc mě to potěšilo, resp. mé srdce zajásalo…vážně? v mém věku, kdy už jsou i profi tanečníci v důchodovém věku (a co teprve ti neprofi, co jsou za 5 dní za totálním zenitem?!)? Návrat do světel reflektorů, kostýmů a hlubšího výrazového vyjádření pocitů na hudbu před publikem? P-a-r-á-d-a. Až později mi docházelo…charleston…ten krok vlastně trochu pletu…tanec s židlí…bude to jako mé dřívější naivně hravé sólo, nebo spíš žensky vyzývavý tanec?

Mezi Ploty 2010 - Kolem sebe, zdroj: www.schwertner.cz
Asi mi mohlo dojít, kdybych použila tu věc na krku, že objednané taneční číslo na pátek večer na firemní akci u příležitosti XY desítek let založení nebude o hlubších procítěných uměleckých hodnotách, ale o skotačení s kroutícím se zadkem do diváků v krátkých kostýmech (show dance – rozhodně nic proti němu!). Tři choreografie, které jsou celkem jednoduché, se pro mě stávají současnou noční můrou. 
1) Opravdu se neumím „odvázat“ na hudbu, která se mi nelíbí…a to Christina (Aguilera) holt nikdy nebude! 
2) Ani ten charlestonový krok nejsem schopná začít správně už začátku choreografie, což je celkem výrazná překážka, když jsou na něm celé 2 minuty choreografie založeny.
3) Jsem hrozně pomalá a nepřesná v pohybech, kterým nerozumím do detailů. 
4) Nepamatuji si to, což silně koreluje s bodem č. 3).

Zpátky z obláčků a pomníkového světa zpět do reality, myslela jsem si, že bych zvládla i třeba roztleskávačku, jen abych byla zas na pódiu…ale nejde to. Modlím se, aby do pátku nikdo nechyběl a já zůstala jen pouhým náhradníkem…teda náhradnicí, buďme genderově korektní. 

Světla reflektorů mi zbývají jen na Cargo Gallery během Mardoši setu na Refletor a jemu podobné Beck(y)...zbytek holt s notebookem v klíně a nekonečným sjížděním GB videí té mé minulé slávy (a dnešní útěchou, že aspoň tenhle swing-jazz jsem dala).

No comments: