Saturday, December 23, 2017

Nejlepší Vánoce jsou před Štědrým dnem

Tenhle příspěvek by měl být umístěn v nějakém papírovém deníku na klíč ala Laury Palmerové. Potřebuju si někam zaznamenat (a papírová forma je nejistá) klidový a vyrovnaný pocit z Vánoc, které jsem letos prožila. Zní to jako oxymorón, navíc když je dnes 23.12. Vánoce mi začínají už představením Louskáčka v Národním. Letos představení vyšlo na numericky krásné datum 12.12. Výměna Louskáčka Myšáka Plyšáka za starého Louskáčka mě nakonec potěšila...sice se malé děti opět nudí u těch nekonečných diagonál klasického baletu, ale třpytivé sukně vloček, Klára tažená princem na saních a Víla Vánoc Aya, tomu se holt nic nevyrovná. 
zdroj: web ND
zdroj: Káťa
Z Národního je to jen kousek do Světozoru, kde mě další den čekala předpremiéra nových Star Wars. Recenze dobré i špatné...já byla nadšená tak moc, že jsem na to přesně musela do týdne a dne jít znovu. Nejvíc sympatické je to, že si člověk nemusí pamatovat minulé díly do detailů, v ději je jasný konflikt a spousta odlehčených scén (viz žehlička, hození světelného meče za hlavu či blesk do pamětí Jediů). 

zdroj: Káťa
Kulturní triádu jsem uzavřela závěrečným koncertem Tata Bojs Futuretra šňůry v Arše. Předkapela Hm překvapila a správně naladila, pak už jen zpívání a skákání od začátku do konce alba. Zavzpomínala jsem, že Tata Bojs jsem poprvé slyšela, když jsem snídala u Dobrého rána na ČT1 a hráli písničku Maličkou (rok 2000). 


Líbila se mi, ale tenkrát jsem to ještě neřešila, že bych si koupila kazetu...CD přehrávač jsme v té době asi neměli a doby Aimsteru a Napsteru (pro mě) ještě nenastaly (zejména u českých interpretů). Druhá vzpomínka je na Colours Ostrava v roce 2007. U čištění zubů jsem slyšela skvělou kapelu, vrátila jsem se na hlavní stage, kde akorát Tata Bojs končili. Pamatuji si písničku Vesmírná, která v té noci a naživo vyzněla naprosto neuvěřitelně. A pak se to stalo, byla jsem v Tatabojs pasti, která mě pustila až při vydání desek Ležaté osmičky apod. Proto byl nynější prosincový koncert veledůležitý, návrat ke kvalitním kořenům! V druhé třetině zaznělo pár novinek, na které moje okolí teprve začalo tančit...což jsem nepochopila, proč chodí na koncert starého alba, když chtějí novoty...konec ovšem patřil mé srdcovce Šťastnější. Koncert plynule přešel do afterparty, na které hrál Mardoša. Letos bohužel nevyšlo tradiční vytancování vanilkových rohlíčků na Cargo gallery, náhrada byla víc než dostatečná! Parket u šaten divadla Archa, na kterém jsem to vydržela do 4 do rána (a podle mobilu natančila asi 20km). Pocit absolutního štěstí na Everything now cca kolem druhé. Kotvy jsem zvedla až když byl na parketu jen realizační tým kapely (společně s kapelou, ano, tančila jsem vedle Bublajse i Mardoši:). 
tak kolem třetí...díky za doprovod, Zuzko!
Dvě a půl hodiny spánku, a pak mimopražský zájezd za zakázkou...přežila jsem to, ale bylo to náročné...člověk už není nejmladší:))
Vánoce jsou také o setkávání širší rodiny. Ta od maminky byla v neděli večer (17.12.). Z večera bych vypíchla opět nejlepší jídlo, co jsem kdy jedla, a pak zejména "cukroví" - italské tvrdé mandlové sušenky, které jsem si zalívala amaretem, aby změkly. Kombinace s červeným vínem udělala svoje a druhá polovina noci se stala peklem na zemi. Hned v pondělí ráno mě čekalo hlídání u zkoušky, mám to trochu v mlze...Ani jsem si neříkala, že už nikdy nebudu pít, další den jsme šly s kolegyní na večírek Karlovky, kde byly pivní speciály. Odcházely jsme naštěstí brzy, zrovna začalo sněžit. Posilněna pár třetinkami vyššího promile mě nenapadlo nic lepšího, než začít koulovat kuřáky před hospodou...snad jsem se moc netrefila do děkanů (apod.). Štastná vytvářejíc první stopy ve sněhu jsem šla za zvuků Šťastnější Grébovkou. Perfektní. 
mít běžky, už plužím!
Další den pro změnu Star Wars pro změnu s Káťou (The Star), a den na to sraz s holkami z taniny a vyřešení excel záhady s formáty. 
Jsme ve 22.12...pátek, poslední pracovní den před Vánoci, dveře od mojí kanceláře se doslova netrhly. Podle očekávání nikdo nepřišel, studenty už hřály zápočty v indexech. Moje jediná starost byla zprocesovat administrativu, aby mohli ke zkoušce. Nenáročná, zato velmi zodpovědná práce...Poslední den roku 2017 na katedře se musel oslavit, jak jinak než jídlem. Nelenila jsem a přivstala si, upekla lívance a ve škole je dozdobila hruškou, domácí marmeládou a zakysanou smetanou. Zpříjemnila den nejen sobě, ale i kolegyni, která vedla 4 cvičení a kolegovi, který dostal již druhá antibiotika v krátké době. 
jsem prý velká kuchařka...ano, umím lívance a namazat si chleba :)
Podvečer jsem strávila na Barrandově, kde jsme s mámou předvedly Tootsi a během hodiny uklidily byt. U večerního dárkování byl stejně největším dárkem malý půlroční Šimon. Vánoční atmosféra pokračuje do 23.12., Rybovka na Hlavním nádraží, tentokrát nejlépe vyvedená, stály jsme totiž mezi zpěváky a nikdo kolem nás nemluvil. 
Procházka po Kampě s další částí rodiny, káva a Matuška v kavárně Mlýnské. 
zdroj: moje
Předkoncertní svařák u Kubíků na Republice, (profi) Rybovka a koledy od VOSKu ve vyhřívaném kostele U Salvátora, procházka centrem Prahy se zmrzlinou v Creme de la Creme (kávový hondurazský speciál, prý ji mají prvně dle slov pana majitele), cesta vedla kolem Národního pěšky až téměř domů (Hooverphonic, War on drugs a na písničky z taniny tréninku a vystoupení pouze tanečním krokem). 
Sice je den D začal před pár minutami, ale já už si své Vánoce užila nyní (přes všechnu tu práci, do které jsem samozřejmě chodila a snažila se stihnout všechny resty, ač to nevypadá :D). Mám takový neblahý pocit, že už mě začne od rána pronásledovat rest článku na konferenci Think together...a možná otázky širšího okolí týkající se dostání rozumu vzhledem k mému věku...Mojí nejbližší kotvou je lístek na Louskáčka na Silvestra, vždy hrají verzi s chytře zasazenými vtipnými prvky.


No comments: