Tuesday, September 21, 2010

Zhodnocení kurzu


Už se mi to tu krátí, v pátek píšu test a v sobotu zvedám kotvy tvaru 20 kg kufru a mířím se zabydlet do Sevilly. Musím říct, že kurz tady byl parádní, jak z pohledu studia, tak místa. Sice tu tenhle měsíc říká spousta lidí, že tu nejde NIC dělat, že je tu hrozná nuda, což asi je, ale já prostě hodně odpočívám a je velký dilema jít na net do cukrárny, nebo ještě chvíli ležet odpoledne v posteli. :-D V srpnu to bylo dobrý, protože byl otevřený venkovní bazén, teď už je tu na ně zima, takže otevřený není. Ani to moře mi tolik nechybí, možná taky proto, že pláže Marbelly mě opravdu nenadchly. Ronda, jak už jsem psala, je malé, ale historické městečko, pár barů a lidi z nich potkáváte po městě, aniž byste někdy chtěli.

Co se týče školy. První týden v srpnu to bylo hrozný. Propsala jsem si gramatikou, ale ze slovíček jsem věděla naprostý prd, takže cokoliv jsem pak měla za dú, tak jsem musela komplet přeložit. Konverzace šla, protože tam jsem nabírala hromady slovíček, protože jsme vždy něco popisovali a mluvila spíš kantorka, no, mluvila, hlavně předváděla. Když jsme četli na hodině článek a já nerozuměla ani jednomu slovíčku, jen slovíčku ministerio, což je překvapivě ministerstvo, tak se nás lektorka zeptala, jestli všemu rozumíme, projížděla článek očima a pak začala vysvětlovat slovíčko ministerstvo. :-D A takhle to je do teď, vysvětlují se slovíčka jako hipoteca (hypotéka), física (fyzika),…Po prvním týdnu, kdy jsem nevěděla, ani jak se řekne strom, jsem měla bohatou slovní zásobu o slova jako sněžit, sněhulák, mop, kompas, hřbitov, být nevěrný, lézt do prdele, být pupkem světa (fráze, že Američani jsou pupek světa), mrkat normálně, pak mrkat jako holka, když na někoho mrká, kocovina, být opilý, někoho balit, ošahávat a tak. :-D Ale ještě to nemá na lektorku, kterou máme od září na gramatiku, co má pak skupinu po nás na konverzaci, tak se učili první hodinu maz v uchu a tak. :-D Taky si tu studenti stěžovali, že se učí sprostý slova. Mně to zas tak špatný nepřijde, aspoň poznám, když mi někdo nadává a hlavně, co mi pěkného říká. Ale je to vtipné. Mít přes celou tabuli napsané JDI DO PRDELE! Nikdo nevěděl, co to znamená a teď nám to začala vysvětlovat…A za pár minut, když jsme to pochopili, tak výbuch smíchu a rychlý zápis do sešitů. :) I když tyhle slovíčka a slovní spojení se pamatují lehce a hned… Jak pořád hledám ve slovníku, všimli jste si někdy, jak málo máme českých slov na „j“?

Gramatika - ohromný posun, o tom žádná. Vyplnila jsem tu spoustu cvičení, jak ve škole, tak pak doma za dú. Horší je to s mluvením, praktikuju španělštinu jen ve škole, a jak bydlím s Češkama, tak doma mluvíme česky. Odpoledne a večer se dá mluvit ještě s lidma ze školy (nečechama), ale v srpnu tu bylo spousta Asiatů, kterým prostě nerozumím ani za mák, teď v září tu jsou Američani, tak aspoň člověk cvičí angličtinu. Jinak proniknout do komunity Španělů je docela těžké (nebo aspoň pro mě, asociála), někde se vetřít v báru nebo večer v parku nebo v mekáči, kam chodím skypovat a oni se mi smějí. Po srpnových zkušenostech s úchyláky jsem se na to vyprdla a počkám si na Sevillu, kde už mám pár kamarádů z Prahy, když byli na Erasmu u nás. Uvidíme, jak často mě budou chtít vidět, když mi to pořád tak píší na FB, když budu konečně v Seville (jednou, dvakrát?). :-D

Příští týden mám začít chodit do školy v Seville. Do teď nevím rozvrh, brožurky, ve kterých to mělo být napsané, tak se letos prvně tisknout nebudou. Internetová stránka pro studenty Erasmu, kde mají být nějaké informace, je zatím nezprovozněná a náš koordinátor je už 14 dní na dovolené. Ti, co mě znají, si dovedou představit, jak tohle psychicky nesu, když nevím, co vlastně pořádně bude, krom přejídání a neuvěřitelné chuti na sladký se mi zdají ještě hororové sny a vlasy hojně padají a padají a padají…

1 comment:

Petr said...
This comment has been removed by the author.