Monday, November 8, 2010

Anathema v Seville


Jednou…někdy asi před měsícem, kdy jsem měla špatnou náladu (hodně špatnou, ani čokoláda by to nespravila), jsem si šla koupit lístek (20 euro) na koncert Anathemy. Kapelu, kterou mi doporučil už před delší dobou kolega z last.fm a já jí přišla na chuť v pravou chvíli, zrovna když jela na turné! Dokonce přijeli i sem na zapadlý jih (většina kapel totiž končí v Madridu a druhou zastávku má v Barceloně, tady se prostě vyje nekonečné flamengo). Spolu s Anathemou vystoupily ještě další 2 kapely, které jsem neznala a ani jsem na ně nakonec nešla, protože přijeli do Sevilly známí z Huelvy a Rondy. Koncert začínal ve 23h. Odvedla jsem tedy známé do baru a pak vyjela hledat prostory Sala Q, kde se koncert konal. Sala Q se nachází asi 15min od našeho baráku směrem od centra. Je už to docela kraj města a poblíž klubu už se nachází poslední stanoviště pro půjčení městských kol (o kolech a mém bydlení napíšu někdy příště, ještě jsem v takovém stavu, že bych ten příspěvek byl hodně vulgární). Do klubu se pak ještě muselo kus dojít, na mapě to nebylo ani tak znát, ale pak před jedenáctou v noci se procházet kolem velkoskladů, nikde ani noha…to nebylo moc příjemné. Nicméně klub jsem úspěšně našla. Když jsem se k němu blížila, potkala jsem skupinku lidí, kteří tam šli. Všichni v černém, dlouhé černé vlasy do půlky zad, řetězy, černé roztrhané silonky… Škoda, že jsem si ten den zrovna řekla, že nebudu za depešáka a vzala jsem si něco trochu barevnějšího. :-D Prostor nebyl nějak závratně velký, přirovnala bych ho k Meet factory nebo Akropoli bez balkonu. Když jsem přišla, akorát končila nějaká španělská kapela. Pak už jen asi 40 min čekání, ve 23:40 to propuklo písničkou Deep. Kapela byla první třetinu koncertu skoro neosvětlená, jen pár světel za jejich zády, takže jsem ani nevěděla, jak vypadají. Zvukař dělal, co mohl a po třetí písničce už byl slyšet pěkně i zpěv. Jelikož jsem fanoušek téhle kapely poměrně krátce, bála jsem se, že vytáhnou z rukávu nějakou hitovku, která mi vůbec nic neřekne. Ale hráli třetí, pátou, desátou písničku a všechny jsem znala. S napětím jsem čekala, jestli s sebou přivezli i svůj andělský hlas – zpěvačku Lee Douglas. Ano ano, v první desítce přišla na řadu asi moje nejoblíbenější píseň A natural disaster. Hned jsem musela začít točit. Video se mi snad podaří nahrát na youtube, můžete si vychutnat nejen písničku, ale rozhoupaný obraz, protože jsem se u toho musela jednak hýbat, jednak mít zvednutý foťák nad hlavu, protože stál přede mnou největší člověk koncertu a po pár minutách už mě trochu začala bolet ruka. Další mé nej písničky zachycené na video– Flying, Thin air a kousky Deep a A simple mistake. Ještě jsem je neslyšela celé, tak jestli si to někdo někdy přehraje na youtube, doufám, že bude ušetřen mého zpěvu…ale já si nemohla pomoct. Zpívat můžu jen na koncertech, kde to není slyšet a kde se neslyším ani já. Když si tu náhodou něco zpívám u stolu, tak se Anča musí zavřít do pokoje anebo naopak z něho vyleze, jestli se mi něco nestalo. Koncert byl pěkně dlouhý, zahráli skoro 30 písniček! A některé šly za sebou jako na albech…jednou jsem měla pocit, že hrají přesně celé album. Co bylo taky úsměvné, jak všichni ti černí, dlouhovlasí a na pohled drsní se rozplývali nad pomalou jemnou písničkou, přibrukovali a dokonce atmosféru dobarvili mávajíc nad hlavou zapáleným plamenem ze zapalovače (což už se moc často nevidí, když mají všichni mobil). Přídavek, to jsem se musela nahlas smát. Anathema odešla a lidi nic. Žádný pískot, velký potlesk, dupání, volání, … jako pak pár lidí zatleskalo, jeden písk…a Anathema se vrátila? Asi po minutě? :-DD hahaha Rozloučila se s námi One last goodbye a Fragile dreams. Koncert jsem si užila, pak jsem měla skoro takový ten mimózní výraz jako vždycky po Tata Bojs. Dnes jsem ještě hledala, kde hrají dál ve Španělsku, že bych na ně zajela, ale den před Sevillou byli v Madridu a den po té v Granadě. Tak snad někdy příště…třeba se mi s turném zase trefí do mé poslouchací periody.

Ještě jeden postřeh, ve Španělsku se nepijí piva z kelímků, ale z malých skleněných lahví, to snad není ani třetinka, ale tak dvoudecka… Jo, možná se na to líp balej holky, ale jako na koncert trochu nepraktický, protože kelímek se dá na zemi sešlápnout, ale skleněná lahev už ne, po tý se pěkně dá uklouznout…a to asi žádná slečna neocení…

Fotky: http://www.facebook.com/album.php?aid=249809&id=676379499&l=6a77676d29

Video: http://www.youtube.com/watch?v=sJt63v3aGOc

http://www.youtube.com/watch?v=q95UX7ljGE8

http://www.youtube.com/watch?v=RBAksspTfZY - tohle je hlavně pro tebe, kolego :)

http://www.youtube.com/watch?v=9X8oBJTrVVU

http://www.youtube.com/watch?v=ORgxcjAHV64

4 comments:

beryx said...

Kolega z last.fm je potěšen :o)

Aja said...

to mám radost, ještě se můžeš těšit z dalších...:-P

beryx said...

Fíha, díky, moc dobrý! :o)

Jillian said...

Jednou bych je taky chtěla vidět naživo :)