Saturday, July 21, 2012

Svatba


Jak jsem psala, na závěr našeho výlet jsme dostali konečně pozvání na svatbu! Pro mě naprosto něco neuvěřitelného, protože jsem svatebnímu šílenství v SA naprosto propadla :DDD (momentálně jsem expert na svatby ve Střední Asii, kdybyste někdo potřeboval poradit). Začalo už se už kolem 11h v domě nevěsty, chlapi vařili plov ze 40 kg, venku pod plachtama seděli a popíjeli mužský, ženský se byly zavřený uvnitř domu ve 2 místnostech, kde bylo neskutečný vedro. "Stoly" (=vše se servíruje na zemi) se prohýbaly k prasknutí - sušené ovoce, čerstvé ovoce, salátky, chleby, fanta, cola, sprite, hektolitry čase, pak přinesli i plov. Mně na vyžádání přinesli vidličku, jinak všechny jedly rukama (já to neumím, měla bych víc rýže na sobě než v sobě). Byla tam děsná nuda, protože žádná z těch paní nemluvila rusky...heh. Tak jsem závistivě pozorovala Rudu, jak se tam druží s chlapama venku. Z nudy mě vytrhl jejich zvyk, kdy se nevěstě nosí šátky a peníze a hrozně se u toho hádají a hraje hudba. Pak mě tam měli za vrchního fotografa (jinak se svatba točí na kameru, nefotí se) a mohla jsem si vyfotit nevěstu. Taková drobounká holčina, bylo jí 20 let...uff. Pak se zúčastnila chvíle, kdy se nevěsta loučí s mámou a ostatníma ženskejma, že už odjíždí do svého nového domu, takový slzavý údolí to bylo. Já jsem taky brečela, bylo to tak dojemný...  Po 2h se to v domě rozpustilo a mohla jsem se potkat s Rudou, který už měl tou dobou pár, no víc než pár stakánčíku v sobě na paznakomstvo :D Jeli s pantátou domů si odpočinout, já s paňmámou se přesunula pronajatým autobus (který sotva jel) do domu ženicha, kde už byla paní moderátorka, která strašně ječela do mikrofonu, ač byly bedny přímo vedle nás. Začalo se tančit na šílený house s tradičním hudebními prvky, máma ženicha a k ní tancovaly starý ženský a zas jí dávaly peníze do rukou. Opět všechny brečely, do toho ta šílená hudba, tak to bylo takový zvláštně smutný...moc dobrý pocit jsem z toho neměla. Pak jsem viděla speciální tradici téhle vesnice, kdy kamarádi ženicha z něj strhávali oblečení a tak se přetlačovali až prali...Pak se ženich oblékl a taky začal tancovat na house a opět mu dávali ostatní do rukou nebo za čepičku peníze. Pak ženský nahnaly do baráku, v místnosti s námi byla i nevěsta, ale musela být za závěsem. Ostatní dostaly pohoštění a opět plov. Viděla jsem, jak mají zařízený barák...všude mají to samé, vyrábí se 2 ozdobné stěny, barokní židličky, nádobí to obyčejné modré a pak jedno tmavomodré lemované zlatem, taky souprava s jelenama, vyrobeno v ČSR :) A všude ty jejich duchny na zem (ale báječně se na nich spí, o tom žádná). Po jídle se během minuty vyklidila celá místnost (na všechno tu čekáte věčnost, ale když jste v půlce jídla, tak vám ho najednou vemou a musíte odejít :D) a jelo se domů oddychát. S paňmámou jsme šly asi 600m pěšky po slunku po 16h...pak jsem z toho musela spát 2 hodiny. Na večer, tak až na 23h jsme jeli do domu ženicha, kde byly vystrojené už stoly. Opět se sedělo odděleně...grrrrrrrrrrrr Takže jsem se tam zas děsně kopala doprdele a záviděla Rudovi, jak si tam dává na paznakomstvo, protože bych to docela taky potřebovala. Na stole jsme sice vodku měly, ale bylo mi jí blbý načínat :))) Pak najednou zmizela, myslím, že si jí nějaká z ženskejch strčila do kabelky :D Po chvíli zmizelo i víno :D Před půlnocí přišel ženich s nevěstou, konečně měla na sobě ty šlehačkový šaty! (přes den měla ty jejich 3/4 kalhoty a přes to pytel - vše v bílém, ale i tak...jak se mají uživit ty tisíce a miliony salonů! :D) Byla krásně nalíčená, účes, nehty, ... No konečně! :))) Prošli spolu bílou obručí, pak  byl ohňostroj (který pro jistotu stříleli přímo nad účastníky svatby :D), pak se děkovalo rodičům, hostům, bohu, všem...Pak přinesli projektor a pustili na plátno video o ženichovi a nevěstě - jejich den, ona ve šlehačkových šatech, on v kvádru procházejíc se po parku, u vody, a tak...:D Pak začala hrát hudba a začalo se tancovat, opět ten jejich house křížený s tradiční hudbou. Pak se opět začalo děkovat, tentokrát děkovali hosté...když tu co neslyším, máme tady speciální návštěvu z Čechoslovákie...:D a do ruky dostal mikrofon Ruda :DDDDDDDD Hahahahahaha, začala jsem se děsně smát, ale zvládl to na jedničku....díky kamarádce vodce :DDD Pak nás vytáhli tancovat, tak jsme si aspon pokecali :))) Asi ve 2 ráno jsme museli odejít, protože pan domácí nepil a už chtěl jet domů. Nám to asi stačilo, lidi (i ženský) už začali být opilí a jak bych to řekla...krapet divocí :)) Tím chci poděkovat Rudovi, že mě chránil před již veselými mladými místními chlapci. 
Pár zajímavostí - svatba je velká událost, účastní je jí v průměru kolem 500 lidí. Rodiče na to vydělávají celý život. Rodina ženicha staví nový dům, rodina nevěsty ho celý komplet zařídí (jako komplet, rozuměj komplet, nevěsta a včetně jejích budoucích vnoučat už si nikdy nebudou muset nic koupit)

Další den v podvečer loučení s rodinkou a odjezd do Almaty, kam jsme přijeli už v 7 ráno a ne v poledne, jak nám tvrdili. Zjistila jsem, že nám na 2 na sobě nezávislých místech řekli trvání jízdy a ne čas příjezdu, ač jsem se ptala V KOLIK přijedeme. (řekli nám trvání jízdy a čas odjezdu řekli večer...:D)

No comments: