Tuesday, June 30, 2015

Krkonošská 55 aneb Krakonošova 56

Ano ano, jak číslo v názvu samo napovídá, 55, vlastně šlo o 56 kilometrů...chůze, žádný běh, žádné kolo. Vlastně běh proběhl taky, z kopce, bylo to jednodušší než ho scházet.
trasa cesty, staženo z http://www.k100.ddmvrchlabi.cz/
Tenhle pochod, tedy závod, již sleduji pár let a nikdy se mi jej nepodařilo zrealizovat...až letos! Sehnala jsem dokonce 3 lidi, spolublázny, pojmenujme je třeba Nika, Jarka, Kuba, a rezervovala si termín v kalendáři již půl roku dopředu. Předpověď byla přímo "geniální", víkend před závodem tropy, víkend pochodu déšť a teploty do 10 stupňů. Během víkendu před závodem jsem poprvé sundala mikinu a vystavila svojí horní polovinu těla sluníčku a parádně se spálila, frajerka! Nošení batohu bylo první část týdne peklo, těsně před závodem už to jen svědilo :) Taky jsem začala trénovat, teda měsíc před závodem jsem si říkala, že už bych měla něco začít dělat. Dva týdny před závodem jsem začala něco málo realizovat...minutové běhy a pohyby podobné posilování. Deset dní před závodem jsem měla tak nabitý program, že ani myšlenka na cvičení mě nezastihla...týden před dnem D jsem celý den prozvracela a byla malátná. Pět dní před závodem jsem oprášila minutové běhy a svižně vybíhala schody v metru...ano, velká příprava :)) Ale na psychické uklidnění to stačilo. Jenže pak mi během cesty do Krkonoš Jarka řekla, jo to tenkrát s Nikou, to jsme šly těch 80 km...ale to bylo v Krušnejch, ty Krkonoše, to bylo těch 65km a za velmi krátké časy. Trochu mi zaskočilo...

už z cesty, Sněžka zatím v dáli

Pátek ubytko ve vrchlabské tělocvičně DDM Pelíšek..jak idylický název pro menší tělocvičnu, kterou jsme sdílely s Nikou pouze s pány. V pátek večer startovala Krakonošova 100, rozuměj 100km do časového limitu 24 hodin. Pánové se namazali těma chladícíma ledovýma mastma, to byl smrad...radši jsme šli (i s Kubou) na jednoho Hendrycha. Noc před závodem jsem téměř nespala a když náhodou jo, tak to byly zas děsivý sny. Vstávačka před šestou, snídaně chleba s müsli, připevnit si číslo 896 nespolehlivou šňůrkou, omoirovat se a zapláštěnkovat, Aladin tentokrát nelhal, pršelo. Nika pořád řešila, jaký si má vzít boty, jestli pohorky nebo běhací boty...koukla jsem na ostatní závodníky a ejhle, nikdo neměl pohorky! Znejistěla jsem...proběhla si trasu v hlavě...chm, půlka vede po asfaltu...lepší běhací boty...ale co na hřebenech, kde prší? U mě bylo řešení jasné, měla jsem boty stejně jedny.

Žalý, první check point, mlha a déšť, trochu
Sedm ráno odbylo, odstartováno, cca 250 lidí se vyrojilo z DDM Pelíšek směr Žalý, první check point (7km do kopce jsme ušli za hodinu;), pak Rovinka, zamávání na ceduli Bumbálka, po vodovodní do Špindlu, na autobusáku další check point a chleba s medem nebo škvarkama. Brutálně sladký čaj (až mi z té chuti vrhly slzy), voda, či dokonce Krakonoše (pivo vařené z mechu a jehličí) lahváče. A tam jsme ji potkaly, pani, co si dala pivo a chleba se škvarkama a velmi výrazným hlasem pronášela, PIVO A CHLEBA SE ŠKVARKAMA, TOMU ŘÍKÁM NEBESKÁ SNÍDANĚ! Když to řekla po čtvrtý, Nika řekla, ať už drží hubu, já se začala smát, protože tohle většinou řeknu první já! :D Od té doby se nám pani lepila na paty až do konce závodu...ale aspoň byla naším hnacím motorem, ale o tom až později.
chodníčky v Polsku
Ze Špindlu na Špindlerovku, check point s polívkou, kde jsem si do vařícího čaje nalila citronový koncentrát (asi tak 2dl) myslíc, že je to voda s citronem, abych si ho zchladila...Málem jsem se pozvracela, jak jsem se napila. Pak už hop do Polska, kde nás čekaly kořeny, kameny a bahno. Značně jsme kvůli terénu zpomalili. Další check point, tentokrát opsání hesla...bazilišek...jak důmyslné :D

pod Sněžkou, nahoru se nešlo, KRNAP to ZATRH
Návrat do ČR pod Sněžkou, kterou jsme minuli, a běželi směrem na Luční s vidinou dát si cokoliv dobrého. Po cestě jsme potkali svatbu!! Jako vážně! Ženich v cylindru, nevěsta stylový pohorky a krátké šatičky. Dokonce jsem vyjekla nadšením...s pár minutovým zpožděním tedy, mozek už nesloužil, ale o tom až v následující větě. Na Luční pauza na kofolu na ex, poslání pohledů, při jejichž koupi jsem paní řekla, že bych jí "popravila", místo "poprosila". :DD 

pivovar Luční boudy
Na Luční v nohách 40 km, propočty a rozhodování, jestli to stíháme být v 19h ve Vrchlabí a vejít se do 12h limitu. Chceme to stihnout, vyrážíme svižným krokem, neprší, fouká frišně, 5 stupňu nad nulou, stejně se potím jak prase, moira naštěstí od startu stále saje. Sbíháme kopec na Výrovku, fotka s výrem, děšť na Bufáč...pán na kole nám říká, že kůže je nepromokavá...hahahá! vtipný, díky pane kuchař z chaty Pražská, co sis udělal výlet za kámošem na Výrovku.
Výrovka s výrem ve víru deště
Míjíme Bufáč, svítí sluníčko, odtud už jen z kopce až do Vrchlabí. Kochání se úchvatně rozkvetlýma loukama, debatování nad chatami, které jsou zde na prodej, míjení ovcí s černou hlavou, vzpomínky na Hříběcí boudu a mé první pokusy o běžkování (ano, před 20 lety) či návraty za svitu měsíce z toho "tatínkovaposledníhopiva".
Hříběcí s ovcemi s černou hlavou
Strážné - Zvonařka, pošta, poslední check point, nedokážu říct, jaké mám číslo...pití jen voda, ostatní už došlo. Posledních 5 kilometrů!! Začínají se výrazně nahlas ozývat kolenní vazy, kopec byl moc z kopce, navíc ten asfalt v pohorkách...áááh. Kdopak to jde? Pani s chlebem se sádlem, pivem a nebem? Ne, děkuji. Sbíráme poslední zbytky kolenních vazů a jdeme na to. Poslední 4 km, poslední 3,5 km, ....Vrchlabí, srocení před bránou Pelíšku na společný příchod všech 4 duší. 11 hodin 30 minut 45 sekund! Jdu si dát pivo...a pak ještě další 2 :)

došli jsme v limitu!
A co dál? Že by stovka? Spíš trénink na běh 55km místo chůze, nejrychlejší chlap to měl (uběhl) za 5 hodin 14min...Já byla 37. z žen...téměř 80 jich to došlo.

Pro zájemce krkonošská panoramata ke shlédnutí zde.

Další příspěvek? taneční recenze nového kousku na Nové scéně a koncertu Alt-J...KVIFF...příprava na bráchovu svatbu...od denní organizátorky po večerní Djku:) velká pocta!...či vtipné historky z učení na cvikách či hlídání u zkoušek na ČZU...je toho dost, snad to sepíšu dřív než zapomenu! čau.

No comments: