Saturday, March 22, 2014

Promoce a další zážitkové a kulturní akce

Začnu v tom pořadí, jaký má název příspěvku. Když už jsem zvládla státnice, čekají mě promoce...ono se to nezdá, ale taky jsou fuška...nastupovat na to "podium" ani ne moc rychle, ani ne moc pomalu, rozestup tak akorát, pak přežít nekonečně dlouhý proslov (přestanete poslouchat hned po první větě), myslíte na to, co vám kladli rodiče na srdce, "seď rovně!", "vyprs se", "usmívej se"...pak je člověk trochu v křeči, nad ním sedí papaláši, kteří když nastupují, tak to vypadá jako orloj na Staromáku. Pak si jdete pro diplom, zapomenete, co udělat dřív, jestli vzít desky, pogratulovat, kam koukat, teď ty "profi" nemožní fotografové vás zachycují, jak kráčíte pro desky a jak si je odnášíte...ehh...a jako na bakaláři, řekli nám, jak nastoupit, ale ne jak odejít, odcházelo se totiž postranními dveřmi...ano, netrefili jsme.
Mám radost, že poslední dny byly krásně jarní. Koukám na předpověď a v den promoce má pršet a být 10 stupňů...ale třeba se ještě změní. Dostáváme se k termínu - čtvrtek 27.3. od 11h v Aule na Suchdole. Kdo by se na Suchdole vyskytl, může mi popřát od 12h, to už bude po ceremoniálu a já se budu někde fotit u ještě nerozkvetlých záhonů (předpokládám, že za průtrže mračen/sněhová vánice, haha). 

Ale dost už o promoci. Poslední dny jsem byla docela akční co se týče kultury a dokonce neplánovaně. Ve čtvrtek jsem měla jít jen na víno a nakonec jsem se díky kamarádce dostala do Sovových mlýnů na vernisáž Šímy. V ten den jsem měla dlouhou školu a migréna klepala na dveře, ale pohled na ty obrazy byl tak neuvěřitelně uklidňující, něco, co vás hladí po očích. Vřele doporučuju (mámo, zajdem;). Ještě jsme si prošly Johna (ten končí začátkem dubna) a ten byl taky moc pěknej. A jako na správný vernisáži, ještě nebylo vteřinu po zahájení a číšníci už měli co dělat, aby stíhali nalívat víno :D


V pátek jsem si zajela na dlouho mnou očekávanou výstavu tulipánu na Hradě v Empírovém skleníku a jakéto překvapení. Když jsem tam přijela hodinu před zavíračkou (v 15:30), koupila si lístek a šla do zahrady, co na mě nečekalo, fronta asi 200lidí! Báječné...během pěti minut jsem se nepohnula ani o krok. Ač se jen tak nevzdávám, šla jsem se raději projít na Hrad a Nerudovkou na tramvaj, abych stihla 130. výročí Gymnázia Na Zatlance. Nebyla jsem tam už léta. Překvapilo mě, jak je celá škola zrekonstruovaná zevnitř, v každé třídě dataprojektor, nové lavice...je taková celá sterilní. Opravená je dokonce i tělocvična, dřívější kaple :) 
                                           
Do Auly se asi taky chodí častěji, což je skvělý, ale bylo tam spousta stolů a židlí a vypadalo to tam jako v jídelně...achjo. 
Páteční večer završil film Grandhotel Budapešť. Stejný autor filmu Až vyjde měsíc. Oba filmy naprosto geniální. Na filmu jsem byla v Oku, poprvé seděla na balkoně, přímo uprostřed a dávala si do nosu pronešenou lahev tmavého kubánského rumu...ehh:)

Už jsem dlouho nepsala nic o koncertech. Nezahálím ale! Dneska jsem slyšela v Akropoli Bersarin Quartett a Piano Interrupted. Začátek v 19:30, já už řádně poučená, že začínají na čas, jsem tam byla před 19:30 a do sálu přišla jako první? (když nepočítám tu fotografku) Koncert na sezení, hned jsem zabrala místo naproti klavíru, abych viděla pořádně ruce, který ale nebyly tentokrát tak zajímavý, spíš mě bavilo pozorovat kontrabas a violoncello. Bersarin Quartett měl ucelené představení, nebyla v něm ani jedna pauza pro potlesk. Hudbu dokreslovalo osvětlení. Moc se jim to povedlo, člověk si zas mohl plout celým sálem. Ani moc lidí tam nebylo, nikdo do mě nevrážel, nevytvořila se u mě ulička pro odchod ze sálu, viděla jsem, žádná oblejzající se dvojce v mojí blízkosti, bylo to fajn:) Říkala jsem si, kam až se ta hudba posunula. Byla jsem zmatená, co ještě hrají na nástroje, co jim jde z notebooků...třeba ten klavír, měl prsty na klapkách, asi hrál, ale ne všechno, ale nedokázala jsem určit, co je nahrané a co hraje už on :))

Minulý týden nebo kdy, jsem poslechla Forest Swords v MeetFactory. Ta stála hodně za to, jeden z koncertů, co se vyloženě zaryl do paměti. Ač jsem to neplánovala, skončila jsem v první řadě (teda jako druhý, v první byli fotografové, ale ti se nepočítaj). Zase jsem tam byla jako největší exot, všude samí hipstři, ale nějak mi to nevadilo. Dokonce jsem se dostala na fotce až do GOOUTu, hihi. 


A nesmím zapomenout na koncert Arms and Sleepers na Sedmičce, na který jsem si odskočila z kolaudačky bytu na Petřinách (ještě že bydlíte Evi tak blízko:D) a zase se na ní poctivě vrátila. Na Sedmičce jsem se tentokrát raději schovala do rohu, aby nikdo neviděl, jak trsám...hudba velmi sedla mé již lehce veselejší náladě. 

Nedávno jsem taky měla cestovatelskou přednášku na Suchdole ve škole, pozvánka vás jistě neminula. Mluvila jsem asi 80 minut (jistě zajímavě, napínavě a velmi vtipně), jsem se konečně pořádně vykecala a taky zjistila, nebo si spíš připustila, jak se strašně ráda poslouchám a dávám nějaký moudra:)) Už to mám docela nacvičený, takže kdo byste měl zájem, mám přednášku k dispozici a můžu odprezentovat:)

Jo a vlastně jsem byla ještě v Krkonoších, Luční bouda krom svojí pekárny dělá pivo Paroháč...na jejich logo ani nikdy nezapomenu. 


A nějaké tipy na příštích pár dní, týdnů, měsíců? Co se týče výstav, tak snad jen plakátový tip na plakáty v DOXu na Plakát v souboji ideologií, a pak taneční představení, na které jsem se minule kvůli vyprodání nedostala, tančí se v Nejsvětějším srdci páně (11.-12.4. viz http://kulturissimo.cz/index.php?materia&detail=1921). A v ND měla premiéru tento víkend opera Liška Bystrouška, taky by to nemuselo být špatné. Jo a zítra, teda už dneska - Čarodějův učeň v ND...nebudu lhát, jdu, zase, ano, jsem závislá, v dubnu ho dávají taky, taky jdu :)) 

No comments: