Thursday, August 5, 2010

Příjezd a první dny

(již jste asi četli v hromadném emailu)

Začnu od neděle, tu část loučení raději vynechám a asi i to, že v letadle už jsem začala nabalovat souseda, samozřejmě pro mě nic, jen jsem sondovala, kdybyste nějaká chtěla, jmenuje se Matěj a akorát bude maturovat. Studuje teď v Malaze a číslo na něj…mám. :-D Někdo něco říkal o zajdech na filmu Moskytiéra, co Terko D.?

Pondělí – dnešek, hned ráno nástup na devátou do školy, kde říkáme, že umíme un pocito (maličko) španělsky. Dostáváme test na 60 otázek a pak 2 otázky na rozepsání. Rozvedla jsem každou asi na 2 věty. Kolegové z kurzu popsali celou A4…. Pak následuje velmi rychlá ústní zkouška, paní učitelka nechtěla slyšet moje tvrdě naučené věty, jak se jmenuji, odkud jsem, že mám sourozence a dokonce i synovce a že jsem pracovala na recepci (minulý čas). Ve zkratce, byl to rychlý monolog.

Poté získáváme kartičky na bazén a čeká nás prohlídka města od rovných 12h…velké vedro moc není-ve stínu. Ale vážně, myslela jsem, že to bude horší, pražská vedra byla horší…haha teď to zakřiknu a zítra se rozteču. Prohlídka trvá asi do 14h, pan průvodce se jmenoval Jesus, ale vysvětloval nám, že ho nemáme oslovovat po anglicku džízis, ale jak dodala kolegyně, ale pouze God. Prohlídka byla španělsko-anglická. Asi z 20lidí, co přijeli na srpnový kurz, tak jsou 3 Američanky, 2 Asiati, 2 Poláci a všechno pak Češi.

Po prohlídce se pak plazíme ve velmi hubeném stínu budov nakoupit a s neskutečně těžkým nákladem domů. Po cestě nás balí spousta chlapů, tak 70+…ale s taškama nepomůžou! (pozn. Teď mi to word opravil na napomůžou!!! Asi to programoval chlap:-D)

Po pozdním obědě se vydáváme asi do kilometr vzdáleného bazénu. Příjemná voda, stín a trávník. Spousta náctiletých, jedna dvojice obsadila v pozdním odpoledni dětský bazének a prováděla relativně pravidelné pohyby…čehož jsme hned využily k naučení se užitečných frází…nebo spíš jen slovíček jako třeba pravidelné pohyby.

Doma si vaříme večeři pak sangriový kompot a nadšeně se ještě společně fotíme…

Za zvuků Dava a jeho Personal jesus uzavírám první den…uvidíme, co sem napíšu zítra a jestli si nabrečím do klávesnice po 4hodinách naprostého neporozumění a neschopnosti komunikovat.

No comments: