Thursday, June 14, 2012

Fergana a rozlouceni se s Uzbekistanem

Jak koukam posledni prispevek byl ze Samarkandu. Od te doby jsme cestovali vlackem do Taskentu, kde jsme nasli CS (clovek, co vas ubytuje u sebe doma a nechce za to penize). Vyzkouseli jsme tak, jak se bydli v panelaku. Reknu vam, lepsi panelak byl v Moldavii. Privitani bylo takove zvlastni, ale nakonec vsechno ok, az na ty behajici svaby uplne, ale uplne vsude. Rikali jsme nasemu panu domacimu, ze jedeme do Fergany a chcem nejakou vesnici, pozval nas do svoji u mesta Namangan. Cesta byla asi na 6h ve sdilenem taxi. Do Fergany vede asi nejlepsi silnice, co se da v Uzbekistanu najit, takze tech 6h uteklo jako voda. Prespsali jsme jeste ve meste Namangan v panelaku u jeho brachy, tak jsem vyzkousela jeste jiny panelak. V podstate to same, krom svabu tam byl jeste silene citit plyn. Panelak byl asi z 18. stoleti, jelikoz jsme spali v uplne baroknim pokoji :))) Dalsi den jsme konecne dojeli do kyslaku. Po ceste jsem uz byla nejaka nastvana, tady proste nevite, kdy se co stane, cekate 3h nez se pojede a najedou se rekne, ze jdeme a jestli mame vsechno pripraveny a ze to bude dlouha cesta a tak...Jak jsme prijeli na venkov, dychl na me klid a pohoda, tak uz bylo zase veselo. Prijeli jsme k pana domaciho mame, otec se rozvedl a odstehoval, takze zajimavy vzorek. Panmama=general opet nemluvila ani jednim jazykem, kterym my, ale to nevadilo. Pozdeji jsme zjistili, ze muze komandovat i po uzbecky a my delame, co ona chce. Jak jsme dojeli, hned jsme dostali motyku do ruky, vypleli pul zahrady a nacesali visne. Je zajimave, jak ostatni pracuji, je to velke halo, ale po 30min jsme pracovali jen my s Rudou. Kdyz jsme cesali visne, cesalo nas asi 8 lidi, po hodine uz jsem cesala jen ja, pani generalova rekla, ze to staci u me, R. byl na zebriku a tak se rozhlidl a rika, jsem rad, ze jsem jediny, kdo tu pracuje. Jedina vyhoda tohodle mista je ta, ze mi ted vsichni lezi u nohou :))) Ve vesnici jsme se pak seznamili s jeho kamarady, pozvali se na veceri, kde probehla debata o politice, asi jen par minut, pak se vsichni zalekli, ze se o tom mluvi, je videt, jak se tu tak boji... Tak do nas projistotu nalili hodne vina a vodky, abychom info nesirili dal. Jejich vino ma 18 procent a chutna jako horsi portske, pije se tu po tech jejich kaliskach na caj, coz ma tak decku, nalejou to skoro plny a pije se az do dna...exovat vino, by se Francouzi divili :)) Jsem rada, ze jsme do Fergany jeli taky, je tu ohromny rozdil, jak je tu vic vody z Kyrgystanu z hor, maji tu dokonce i kytky u baraku!! Vodu nazyvaji cistou a krom koupani a prani se z ni i pije. Ruda je predvedl jako velky Amerikanec, kdyz nahanel kravu/tele. Deti si s ni totiz hralY (ano, vim, ze je tu Y) a sundaly ji provaz, co mela kolem krku, pak ji jeste projistotu rozdrazdily. Mistni ji pak nemohli chytit, porad ji davali ten provaz tou obvodem provazu, co mela kolem krku, coz jde pres hlavu blbe ze...Nastesti prisel Ruda, vzal si laso, udelal vetsi smycku a hravu chytil, to vam byla podivana!! Cela vesnice se sebehla, hlavne stary zensky, ktery zacaly neco stebetat po uzbecky, rusky neumi, ale tak asi neco o dobrym zenichovi bych tak hadala :)) Coz mi pripomina, kazdy mi tu prohlizi fotak a fotky, mam tam jednu z koncertu Tatabojs a fotku, kde jsem ja a moje segra s Bublajsem (bubenik a zpevak TB), kde nas drzi kolem pasu. Pani se me ptaly, jestli je to muj manzel, hihi :)))
Ve Fergane jsme zazili i vylet do mesta - Namangan, kde nas cely den provazela jedna 19leta slecna, rikejme ji princezna, dcera pana zubare, tezce za vodou. Po 2h uz jsme si s ni nemeli co rict, jeste, ze R. porad mluvi...Navstivili jsme praxi pana otce, plna cekarna lidi, ktery vypadali hooodne zoufale, pak vlezli do ordinace, tam 2 kresla a na nich lidi, kterym delali zrovna nejaky novy zuby, vsechno v rouskach a rukavicich, my tam uuuplne spinavy  rikajic nase jmena a ze jsme z Cech....hrozne jsem se stydela. Nase princezna nas pak nutne musela vzit do mesta 40km od Namanganu s tim, ze je tam nejaky park. Fakt se nam tam nechtelo, nechtela se nam platit cesta a nikam cestovat. Ono by tu cestu jako platila ona, ale my ji pak zas zvali na piti...takovy moderni destruktivni potlac :)))) No, jeli jsme tam zejo...asi 100x jsme odmitli a pak uz sedeli zase v necim aute...ehhh!! Mysleli jsme, ze to bude prirodni park, ale on to byl zabavni park!! My jeli na pout!! Vsechno tam uz bylo tak absurdni a den byl opravdu psychicky narocny, musite se furt smat a delat, ze je vse ok, pritom uz vas to neskutecne sere, ze jsem se tam rozesmala a z toho se rozbrecela, nebo tak oboji najednou, znate to u me. Vydrzelo mi to asi 40min. Princezna nevedela, co se deje vubec, R. si ze me jeste delal vetsi srandu. I pres tohle moje divadlo me pak zvala princezna k ni domu, at tam prespim, coz jsem FAKT NECHTELA, protoze nevim, co bych tam delala.
Ve vesnici jsme se pak potkali jeste s jednim cestovatelem z Izraele, co cestoval do Kyrgystanu, spal u nas doma, tak jsme meli aspon izraelske rozptyleni.
Cesta domu byla trochu zase organizacne narocna, jako ted taky vsechno. My chteli rano, tak nakonec odpoledne i s nasim panem domacim, co prej budem delat v Taskentu. Ja chtela net, prijeli jsme a bylo vse zavrene. Chteli jsme si jeste koupit registrace do hotelu, tak prej ok, no tak to dela dneska, ze prej v 8h to bude doma. V 8h jeste vsichni spali, jen ja sla na ten net. Pripravu na vyrizeni registraci uz jsme zacali (teda Ruda) predevcirem, asi tak 10x denne to musite taktne pripomenout nejakou otazkou. Uz z toho nemuzu. 
Ale dneska konec, jedeme do Kazachstanu, do Shymkentu, tam prespat a dalsi den Turkistan a hledani nove rodinky. 

Jeste jsem se chtela zminit o cestach a ridicich, ale to zas jindy, uz musim letet nakoupit a domu bejt v pozoru. Zajimave je, ze se tu predjizdi z obou stran, obcas si pripadate jak v te digihre, kde jezdite s autickem a vyhybate se ostatnim, kde to jde. Pri predjizdeni se troubi, v noci vyblikava dalkovyma...dalkove jsou tu hodne oblibene, hlavne, kdyz jste blizko za druhym autem nebo pri potkavani se :DD Jo a taky nam vcera hrali v aute Modern Talking, jsem rada, ze jsem je tu slysela, fakt balzam pro usi, uz mi hrabe z tech jejich tradicnich pisnicek v moderni forme, stejne tam maji porad ten jeden a samy tradicni nastroj - do tykve napichnuta nasada od kostete a natazeny 3 struny. 

fotky nejsou, puste si pisnicku od Modern Talking sery sery lejdy, mas hodinky smejdy, netikaj a nejdou, nikdy nepudou :)

No comments: