Wednesday, June 6, 2012

Samarkand


Tohle mesto videt jako prvni, tak se mi asi zbytek Uzbekistanu nelibi. Je toho tu opravdu hodne co k videni + je to takovy civilizovany. Na turisty tu jsou opravdu pripraveni, takze do kazdeho palace a mauzolea platite nehorazne sumy, 6000-15000sum. My dali jen penize za Registan, docela vtipna historka, prisel za nami policajt, my uplne podelany strachy, co chce, a on, jak se nam tu libi a jestli nechcem na minaret a bla bla a ze za 30 000sum oba. Ruda mel 2 000sum, ja tech 30 mela, ale rekla jsem, ze mam jen 24, takze jsme sli za 26 000sum, hahaha. :))) Mozna se tam da jit levneji, nevim, rikal, ze ne, ale tomu tady nemuzete verit. Dostali jsme se do Registanu na minaret, cesta nahoru byla krkolomna a docela nebezpecna, nahore byl jen trochu odkryty plech na jednoho clovek. Vyhled na cele mesto, byl zapad slunce, no krasa. Kdo tam chce prozit romanticke chvilky, doporucuju s sebou pribalit nuzky na plech a vytvorit tak vetsi otvor pro 2 lidi :))) Pak nam tam mistni klucina vypravel o vire a jak mu davala otazky na telo jako kde se modlili, kdyz byly zavrene mesity za svazu, co nynejsi prezident a cirkev a tak...tak prej dobry, jakou jinou odpoved bych cekala, ze :DD

Jo a taky jsme se osmelili a zacali jsme si davat toceny zmrzliny, je to fakt laaabuz! Velka stoji 1000sum a dokonaly, zatim nam nic nebylo :))

A bazar, ohromne misto, spousta lidi, vetsina mluvi anglicky, co prodavaji koreni, furt vam cpou safran a pak tu jejich halvu a dost to nacenuji :))) Kdyz jsem kupovala rajcata, tak se pani ptala, jestli jsem z Francie a jelikoz mi to rekl ten den uz asi 50. clovek, tak se ptam, to je tu tolik Francouzu? a prej jo...a moje dalsi otazka, a to s vami mluvi rusky? tak prej jo :DD nejvetsi vtip od mistnich, co jsem tu slysela. Takze tady jste za Francouze a u Nukusu budete za Amerikance :DDD

Doporucuju se ubytovat v hotelu B a B Bahodir, je to asi 50m od Registanu, za dvouluzak chteji 16 dolaru se snidani, sice netece tepla voda, ale verte, ze to vam vadit nebude. :))

nove fotky ZDE

No comments: